onsdag 11 maj 2016

Målarkluddar


Det är nästan trädgård för hela slanten just nu. Jag är lite sån, en periodare. Inomhuspyssel känner jag nästan ingen längtan till när solen skiner. Men så plötsligt går jag förbi ett skrivbord här hemma och där ligger en ask med blyertspennor och ett ritblock och då faller lusten in att testa. All min tekniska kunskap i teckning kommer från grundskolan men jag mår oerhört gott av att måla. Och just blyerts och akvarell är mina bästa. 

Jag tänkte dela med mig av min blyertsteckning för att visa att man inte behöver vara expert på sånt som gör en glad. Det är sällan resultatet av det vi gör som gör oss lyckliga. Det är nästan alltid vägen dit. Så oavsett vad som gör dig glad. Gör mer av det och passa på att njuta hela vägen. Då kommer du känna tillfredsställelse med resultatet hur det än blev!

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Jag ska träna mer pilates med det tänket eftersom att det gör mig glad. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du hittat det som gör dig glad!

      Radera