söndag 8 januari 2012

Söndagstankar

I helgen har vi haft överraskingsmiddag för min pappa som gått i pension. Bordet dignade av tapas och champagnen var upphäld i glas när mamma och pappa dök upp. Vi åt tills magarna stog i alla hörn och spelade spel, nya trivial pursuit och jag vann!!! Tyvärr mådde inte pappa helt hundra men tapper som han är kämpade han väl och kvällen blev trevlig.

Idag vaknade min svåger med kräksjukan. Syster som fyller år idag (grattis) fick ställa in sitt kalas och hennes presenter måste fortsätta vara lite hemliga....

Alla helger blir inte som man tänkt sig. Men livet har äntligen lärt mig att det kan blir bra även när det inte blir riktigt som jag tänkt.

Istället har jag haft lite tid att plocka lite hemma. Julen har jag svårt att göra mig av med men några tomtar och kransar har fått säga tack och hej för den här julen. Mesta tiden har jag ändå setat med näsan i Keplers Eldvittnet. Usch så spännande!

Bordsdekorationerna från i lördags har fått flytta upp på skiselkransen och gör ett ensamt försök att sprida vårkänslor i vardagsrummet. Jag tycker nog att mössen passar bra tillsammans med blommorna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar