måndag 16 januari 2012

matsedel v 3

Dags för en ny matvecka. Jag har redan varit på ica och maten är inpackad i kyl, frys och skafferi. Det är riktigt skönt att ha planerat färdigt för den här veckan.

Tisdag: Broccoli gratäng med potatis

Onsdag: Räkpasta

Torsdag: Indisk linssoppa

Fredag: Rårakor med räkor, rom och gräddfil

Lördag: Hasselbackspotatis, kyckling och gräddskysås

Söndag: Köttfärs biffar, potatisklyftor och morotstzatziki

Måndag: Fiskgryta med saffran och vitlöksbröd

Tisdag:  Korvstroganoff med ris


För er som inte testat morotstzatziki rekommenderar jag det varmt. Så här gör man: riv morötter och stek i olivolja tillsammans med så mycket vitlök du tycker är lagom. När moroten är mjuk låter du den svalna.

Blanda de svala morötterna med tjock yogurt, salta och peppra efter behag och avsluta med att ringla lite fin olivolja över.




Lilla tjejen och jag har varit hemma idag. Hon är jättehängig och orkar nästan inget. När hon har sovit har jag pysslat lite. Ovan är en liten tjuvtitt på nästa projekt. Det ska bli en klänning till stora tjejen men jag vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet.

Idag har jag testat min nystickade disktrasa. Den fungerade perfekt. Ska snart lägga upp maskor till en ny!

1 kommentar: