måndag 9 januari 2012

Veckans mat

I över 10 år har jag varje vecka planerat alla dagens middagar. Ändå kan det slå helt slint ibland och det är omöjligt att komma på en enda middag. De senaste två åren har jag tänkt att lägga upp listorna på någon form av datafil för att ha något att titta på när det inte går att komma på någonting.

Jag har lite regler för matlistan. Minst en dag med fisk eller skaldjur, en dag vegetariskt (jag måste ju rädda världen också...), en dag soppa och en dag pasta. Regler är som vanligt till för att brytas men de ger mig ändå lite tankehjälp.

I går kom jag på ett min blogg är ett bra ställe att ha mina veckolistor. Här blir de lätta för mig att hitta igen och kanske kan jag ge någon annan lite tips på middagar i vardagslunket.

Vanligtvis brukar listan sträcka sig från onsdag till tisdag men vardagen har inte riktigt kommit ikapp oss än.

Här är vår matlistan den här veckan:

Måndag: ungsbakad lax med tzatziki
Tisdag: Leilas pasta med bacon
Onsdag: grönkålssoppa
Torsdag: köttfärsfyld ungspankaka
Fredag: sesamkryddade kycklingspett med jordnötssås
Lördag: potatisgratäng med biff
Söndag: lasagne
Måndag: fallafels i pitabröd

God spis

3 kommentarer:

  1. svar: Det spelar egentligen ingen roll hur många varv du har på en ruta, men självklart blir det enklare om du har flera varv och tjockare garn. Du kanske ska göra något annat av dina rutor, ett kuddfodral kanske? :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har! Roligt! Jag måste genast lägga till dig i min länklista, och tipsa om dig såklart :)

    SvaraRadera
  3. Att ha veckomatsedel är alltid min ambition, och i perioder har vi också det...! Tack för inspirationen, kasnke kommer igång igen nu...

    SvaraRadera