fredag 30 december 2011

Storstickat och trevligt fika.




Stora stickorna, nr 12 åkte fram för ett snabbt vinterprojekt. I lådan hittade jag två rosa Mohairgarnen. Med dubbelt garn stickade jag en lång sjal med 30 maskors bredd. När den var ca 110 cm maskade jag av och sydde ihop ena kortsidan med slutet av ena långsidan. Helt underbart varm att glida runt i. Nästa vecka när det är dags att jobba igen kommer den att följa med till jobbet. Värmesystemet på jobbet hade kunnat fungera bättre. På sommaren blåser ventilationen ut varm luft på sommaren och kall på vintern...
På vinter får man i varje fall ha stora stickade sjalar!

På eftermiddagen var jag och hälsade på en vän som är hemma och hälsar på sina föräldrar över jul. Det är underbart gott och värmande att träffas även om det blir allt för sällan. Till henne och familjen tog jag med några hemmabakade knäckebröd. Gott till morgondagens ostar!


Så.. Nu är det bara en dag kvar på det här året. I övermorgon börjar ett nytt år med helt nya möjligheter!
GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar