söndag 4 december 2011

Mysig söndag

Eftersom vi är lite krassliga hela familjen har vi varit hemma hela dagen. Vi tog tillfället i akt och började julstöka. Jag och T kavlade knäckebröd. T gav upp efter fyra bröd och sen fick jag kavla själv. 48 kakor blev det och jag kan stolt meddela att jag bara brände tre. Eller mörkgräddade som det heter på vissa paket.

B rullade köttbullar på 1.5 kg köttfärs och de blev jättegoda. Vi konstaterade att om orken tryter framöver kommer vi i varje fall bjuda på jättegott knäckebröd och finfina köttbullar på julafton. Vem skulle inte bli glad för det.


 Efter ett tag kom vi i ordentlig julstämning och av bara farten kokade vi en sats knäck. Jag passade också på att baka havrerutor så vi har frukostbröd i veckan.



Vi har också haft tid att mysa i soffan och dricka glögg. Den här hjälmmössan blev klar idag. Den lilla som ska få den har inte kommit till världen än. En docka fick modella i väntan på den lilla. Helt klart en riktigt mysig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar