fredag 2 december 2011

Julsvampar

Julen står för dörren men tyvärr har vi mest varit snuviga hela familjen. Orken att pyssla har tillfälligt lämnat mig men lusten börjar komma tillbaka så jag tror att jag är på bättringsvägen. Jag har i ett svagt ögonblick anmält mig till ett julkulsbyte och har redan fått prestationsångest. Har hittat ett fint mönster på virkade svampar på garnstudio. Tyvärr har jag aldrig lärt mig virka på riktigt utan gissar mig fram. Som ni kan se har de första svamparna blivit olika allihop.

Eftersom B och tjejerna har polska rötter känns julsvamp som en självklar jullkula från mig. Men i svagare stunder funderar jag på om alla tycker att en svamp kan räknas som julkula...

Jag har fått min bytarkompis nu i varje fall. Hoppas hon blir glad för en svamp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar