söndag 18 november 2012

En slips till sambon

Ibland tycker sambon att det ägnas lite för mycket tid till alla dessa trådar. Det är ändå sällan han säger något om det. Måste vara därför jag gillar honom! En kväll har tidigare i höstas muttrade han ändå, om du ska sitta varje kväll och knyppla (sambons samlingsnamn för handarbete) kan du väl lika gärna göra en slips till mig.
 
Nej jag kan faktiskt inte virka slipsar, är ju väldigt nöjd med att jag precis förstått grunderna i virkkonsten. Men en utmaning av självaste sambon kan jag inte stå över. Det var tänkt att den skulle vara klar till fars dag men med flytt och en massa tid på sjukhuset blev den klar först för någon dag sedan.
 
 
 
 
Lite krokig och så blev den men det syns ju mycket väl att det är en slips! Sambon har till och med lovat att använda den! Jag har virkat den med stolpar, för att det gick mycket fortare än fasta maskor, jag har minskat lite här och där när jag tyckt det var dags och jag har använt en annan slips som mall för att se hur lång den behövde vara. Jättelånga visade det sig att slipsar var...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar