fredag 26 februari 2016

Tå-upp-vantar


Livet går lite långsamt när alla barn är sjuka och hängiga. Nu har snuvan gripit tag i min Signe på det där dåliga sättet som innebär syrgas och vaknätter. Natten som var hade vi en assistent här men nu bäddar vi en extra säng hos henne så att vi kan vara nära. Skruttan, släpper det inte imorgon är det dags för årets första resa till Uppsala.

Den mer positiva sidan är att jag hinner sticka mycket nu när vi ser masssa film och låter barnen leka hur mycket de vill med surfplattor. Har testat att sticka tå-upp-vantar enligt det här mönstret. Garnet blev över när jag stickade mina fingervantar och är från början ett garn fyndat en reakorg för typ en tia nystanet. Garnet är tunnare än det i mönstret och jag stickar på mindre stickor men eftersom vantarna ska passa vår treåring så blir de perfekta så!

4 kommentarer:

  1. Hoppas hela familjen kryar på sig snart - och en extra kryakram till Signe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tyvärr är idag ingen bättre dag så lillskruttan får åka en sväng till Uppsala och se vad som är fel.

      Radera
  2. Tråkigt med sjukhusbesök. Hoppas ni kommer hem fort. Ha det fint! Vantarna ser så mjuka och sköna ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas också på snabb tillfrisknande men är ganska bra på att ta en dag i taget.

      Radera