måndag 9 september 2013

Virkad trasa

I lådan med disktrasor finns några patentstickade trasor. Attans vad knöligt det är att patentsticka. Egentligen inte så krångligt när man väl fattat poängen men handlederna blir väldigt trötta. Handstickade trasor håller i evigheter och enligt min mening funkar de superbra. Jag har kikat på olika mönster, allt från att bara sticka rätstickning till tjusigare varianter. Till slut blev det ändå bara ett hittepåmönster. Egentligen bara en massa stolpar på varandra. För att få lite stadga i trasan virkade jag smygmaskor runt om. Ni vet sånna där som ser ut som en kedjesöm... Jag har som vanligt ingen aning om ifall det heter något särskilt...




 
 
Bra blev den i varje fall, fler kommer det att bli. Ett lagom projekt framför tv:n eftersom det inte krävs någon tanke och snabbt som attan, blev klart på två kvällar (till och med trådarna var fästa).
 
Om någon undrar vad trasan hänger i så är det trådarna som en gång var en ringklocka. Vi håller på att renovera vår hall och igår limmade jag sista våden tapet. Diskret men supersnygg blev den. Nu ska sambon få ta över och spika foder, lister och socklar innan det är dags för inredning. Just ringklockan är en av de stora frågorna i inredningen. Ska vi köpa ny eller ska vi hänga tillbaka den brun/orange orginalklockan? Den som lever får se...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar