tisdag 24 september 2013

Haklappar till lillbror

Fina Hallo Kitty haklappen som lillebror fått ärva gav upp i veckan. Jag tog tillfället i akt och sydde nya. Jag ritade av den gamla haklappen direkt på vaxat tyg, klippte ut och sydde kantband runt. Lätt som en plätt hade vi två nya haklappar!
 
 
 
 
 
Det är självklart samma tyg i båda haklapparna även om de ser ut som två olika färger. Den rosa ger mest rättvisa åt den faktiska färgen.
 
 
 
prickar var det här

 

Tyget köpte jag på Åhlens och har tyg så det räcker till minst fyra haklappar till. En tripp till tygaffären behövs däremot för att fylla på förrådet med snedslå. Helt otroligt egentligen när man tittar in i mitt pysselrum att det kan fattas saker...
 
Tur att jag skickat efter en stor beställning från Panduros rea så att jag kan fylla på lagren igen... 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar