lördag 2 april 2016

i väntan på varmbänken


Ibland blir det inte alls som man planerat. Jag hade bestämt att plantera den första av mina varmbänkar i helgen men det hade inte den tänkt. Där i bänken är det fortfarande 50 grader varmt, vilket är åtminstone 20 grader för varmt för att odla....

Istället glädjer jag mig åt att mina äppelkvistar är på väg att spricka. I takt med att årets sista tulpanbuketter håller på att vissna ser jag fram mot en storslagen äppelblomning i veckan.

Lite odlarglädje kan man hitta i mina plastbackar utomhus har det börjat växa ordentligt. I veckan har dillen tittat upp så nu väntar jag bara på persiljan i grönsakslådan. I blomlåda växer det inte lika bra än så länge, där har bara två av fem tittat upp än. 



Mer odlarglädje är sticklingarna jag tog för en vecka sedan när jag klippte svartvinbärsbuskarna. Nu håller de på att spricker och det ser ut som att alla sticklingar tar sig. Älskar när saker växer även om jag kan se ett litet bekymmer med att försöka få plats med tio svartvinbärsbuskar i trädgården....



2 kommentarer:

  1. Oh, vilken härlig växtkraft du har hos dig! Ja, 10 vinbärsbuskar kan vara en utmaning att få plats med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Antagligen fallet några av sticklingarna bort när jag måste börja vattna på allvar. Det är nämligen min sämsta trädgårds gren.

      Radera