onsdag 9 december 2015

Det luktar jul!





Jag tror det här är mitt bästa julpyssel. Apelsiner med nejlikor. Doften som sprids i huset är sagolik. Och så är de ju fina att se på. Jag tycker också att de är superfina speciellt med röda band runt. Men tyvärr hittade vi inget rött tygband igår så jag tog presentsnöre som en nödlösning och Tilda tyckte att hennes var finare helt utan band och så blev det. 

Jag har kikat på gamla inlägg på bloggen idag och sett att de flesta foton är närbilder. Undrar vad det beror på. Det kan väl aldrig ha att göra med hur det brukar se ut innan jag plockat undan precis så mycket som behövs för att få ett kort??




Som ni kan se är idag en sån där sån där dag igen. Signe har tufft med andningen och vi inhalerar en massa för att hjälpa henne så gott det går. Så här ser det ut hos oss de dagarna. Saker överallt dagar. Signe behöver en massa saker för att må bra och hon behöver en vuxen hos sig. Då räcker inte tiden eller orken till för att hålla ordning hemma. Att vi har lilla Dante som är liten av en virvelvind hjälper inte heller till.

Men, kan man undra, var för är det inte fler stökbilder på bloggen? Ja inte är det för att jag skäms över stöket. Inte heller för att jag är speciellt förtjust i bilden av att man ska ha ett perfekt hem och vara lycklig hela tiden. 

Nej jag väljer att visa bilder som skär bort stöket för att de gör mig glad. Så enkelt är det.





2 kommentarer:

  1. Hahaha.. nä stöket behåller nog många för sig själva, inkl jag! Fina apelsiner förresten! Jag proppade en apelsin full med kryddnejlikor för säkert tre veckor sedan, efter ett uppslag från någon tidning. Nu har jag sett apelsinen torka och krympa ihop varteftersom, vilket fått kryddnejlikorna att närma sig varandra än mer.

    Jobbigt för Signe då! Hoppas det snart vänder till det bättre!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, verkligen ett mysigt julpynt!

    SvaraRadera