lördag 13 oktober 2012

Raggisar till storasyster

I somras var jag in på den lokala garnaffären och skulle bara klämma lite på garnen. Med hem fick två färger raggsocksgarn följa med. En ljusgrön och en ljusrosa som jag tyckte var supersnygga ihop. Planen var att lillasyster skulle få gröna med rosa ränder och storasyster rosa med gröna ränder.
 
Så himla fint det hade varit trodde jag. När det för någon vecka sedan var dags att påbörja raggisprojektet kunde jag konstatera att det fanns fem par helt ok raggisar i lillasysters storlek hemma så det blev inte prio ett att göra nya till henne...
 
Till storasyster tog jag fram de två garnen och frågade om hon ville ha mest rosa eller mest grönt. Inte helt oväntat berättade hon att de färger jag valt var superfula. (Vi vuxna verkar ha förlorat all känsla för smak de senaste månaderna...) Vi fick istället ta fram hela påsen med raggisgarn. (ok, den är större än vad som är helt rimligt...)
 
Färgkombinationen som valdes är lite åt det skrikiga hållet men det är ju inte jag som ska ha dem på förskolan.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar