lördag 27 oktober 2012

Årets första julpyssel!

Nej, jag har verkligen inte tid att pyssla. Och skulle jag få tid över så är i varje fall nästan hela pysselskåpet tömt och nerpackat i flyttlådor. För om precis en vecka går flyttlasset till nya huset där mitt nya pysselrum väntar! Vilken skillnad det kommer att vara att ha ett helt rum och inte behöva ha symaskinen på vardagsrumsbordet hela tiden!
 
Men det gör liksom inte själva flyttandet roligare i varje fall. Att sambon har varit i Hamburg halva veckan och jag varit hemma hela veckan och vabat för ju inte livet så mycket roligare.
 
Så för att bringa lite tröst till själen kände jag mig tvungen att i varje fall göra ett litet pyssel. Direkt inspirerad av pysselstafetten som pågår någon vecka till.
 
 


Apelsiner och citroner stoppades in i ugnen och efter en himla massa timmar... 


 
 
... såg de ut så här.
 
 
 
 
Hoppas de kommer att ge fin julstämning i nya huset för om bara en månad är det dags att göra julfint.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar