söndag 14 oktober 2012

Gåbortsknäcke

Idag ska vi till mamma och pappa och käka söndagsmiddag. Det blir inte så ofta vi får till det att träffas både mamma, pappa, syster med familj och min familj.
 
Jag har funderat på vad jag ska ta med mig dit som tack för maten, en blomma är trevligt men det kändes som det var dags med något annat som omväxling.
 
Så i fredags bestämde jag att det skulle bli hemmabakat knäcke och stora T och jag kavlade knäckebröd för fulla muggar. Jag kavlade bröden tills de var lagom stora och sen strödde T på salt, solrosfrön och valmofrön innan hon krusade bröden. Det är ganska mycket kavlande innan man är klar med brödet och det är nog därför det inte blir hemmabakat knäcke så ofta. Men när det väl är klart är det himmelsk gott med lite smör på!!
 


Det bästa är ju så klart att man får en ganska stor hög med bröd efter allt kavlande! Två gebortspåsar blev det och ändå finns massor kvar till oss!
 
 



 
Mamma och pappa får en påse idag och igår var jag och T förbi en jobbarkompis som är tillfälligt sjukskriven och behöver lite uppmuntran.
 
 


1 kommentar: