tisdag 11 september 2012

Tillbaka hemma igen

Dagar går så himla långsamt när man är på sjukhus. Timmarna flyter liksom in i varandra och man tappar helt tidsuppfattning. Jag var hem natten mellan lördag och söndag för lite mys med stora T och för att få sova i lite lugn och ro (det är lite som att försöka sova på centralstationen när man är på sjukhus...)
Två stickprojekt packade jag med mig när jag styrde tillbaka till Uppsala men inte ens det som bara saknade två tummar lyckades bli klart. Nu är vi hemma och försöker få vardagen att återgå till det normala.
Något som gör mig glad är söndagsfrukostar med hela familjen och de närmaste helgerna har vi några att ta igen.


Finaste kopparna är ryskt imperialporslin som jag blev helt förälskad i under senaste Polenresan. Så fina med sitt bladguld att de mest står på hyllan i köket. En gång har vi använt dem och visst känns frukosten lite lyxigare med finporslin!


Nybakt bröd är också ett måste. De här bakade jag i förra veckan men det kom lite emellan i fredags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar