måndag 3 september 2012

Födelsedagskalas med blomma

Igår var vi på födelsedagskalas. Egentligen skulle jag åkt till Stockholm med mamma och A men så blev det inte. Mamma fick en elak snuva som gjorde henne sängliggande istället.
 
Tur nog för mig var familjen bjuden på födelsedagskalas och jag kunde haka på!
 
Sambon som gärna väntar till sista sekund med att fixa presenter (..ok vi är två i familjen..) blev mycket nöjd över att paketfixandet kunde delegeras...
 
 
 



En liten blomma skulle det bli. Lilla S och jag åkte till blomaffären och plockade på oss en påse olika blommor. Zinkkrukan är ett loppisfynd från början av sommaren och jag har funderat på vad jag ska sätta i den. Den blev perfekt som present-kruka.
 
 


 
På blomaffären bodde en hel låda små silver och guldfåglar. Två fick följa med hem. Nu har jag en massa blommor och en silverfågel kvar för att göra ett höstarrangemang till oss också.





Jag är barnsligt förtjust i cellofan och tycker att allt blir mer presentigt i det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar