tisdag 4 september 2012

Höst i trädgården

Vår trädgård har vi slitit med. När vi flyttade in var den full av små runda planteringar som redan sett sina bästa dagar.
 
Vi kom inte helt i mål men den har med åren blivit ganska trivsam. Nu är det sista hösten i trädgården för om två månader går flyttlasset till nya huset.
 
För min skull vill jag spara lite kort från vår trädgård. Så här såg det ut en dag i början av september.
 
 

Päronen kommer vara mycket saknade..
 


Blommor som väntar på att få bli en del av ett höstarrangemang.

 
Chili längs söderväggen

  
Just nu frossar vi i bönor. Det är nästan det enda i trädgårdslandet som riktigt gillat den här sommaren.

 
Några enstaka gurkor har det blivit, en frilandssort som är underbart god.

 
En självsått ringblomma i örtlådan.

 
Japanska lyktor som också självsått sig vid uppfarten.
 

3 kommentarer:

  1. Fina bilder :) ser att du kanske behöver en systemkamera :) :)
    Kram syster

    SvaraRadera
  2. Å vad fint! Du lyckas få till en ny fin trädgård är jag helt övertygad om.

    Jag kommer sakna vår trädgård som sjutton när vi flyttar, men det är huset värt såklart... Men det är med stor sorg jag säger adjö. Önskar att jag hade fotograferat lite i våras och somras när det blommade för fullt!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Vi har nästan ingenting i vår trädgård, den är väldans tom faktiskt..

    SvaraRadera