lördag 18 februari 2012

vart tog den här veckan vägen...

Veckan i korthet:
I måndags var jag och S på habiliteringen för mät och väg kontroll. Det  är lite traumatiskt eftersom lilla S inte har vuxit som hon ska. I måndags konstaterade vi ändå att hon vuxit precis så som hon ska sista halvåret jag kan stolt berätta att hon nu ligger stadigt över lägsta tilläggskurvan. Puh... Kan nog inte ens börja berätta om hur skönt det är.

I måndags fick jag hämta T som var lite krasslig på dagis och i onsdags var det dags att hämta S. På torsdagen var sambon hemma med S och jag gick på komunikationskurs på Habiliteringen. Vi behöver bli bättre på att hjälpa S, hon har så mycket att berätta!

I fredags var S och jag i Uppsala på gruppträning. Inte undra på att det inte blev så mycket gjort på jobbet den här veckan. Tyvärr har veckan med två krassliga ungar innehållit några vaknätter så energinivån har varit tämligen låg..

Så speciellt kreativ har jag inte varit. En perfekt vecka att fortsätta med projekt som inte kräver speciellt mycket tanke. Från långt in i garderoben har min filt av mormorsrutor fått komma fram. Det är en himla massa rutor kvar men det kommer ju inte gå fortare om jag inte börjar. Tolv nya rutor har det blivit den här veckan...




En dag när jag tröttnat på mina rutor tog jag fram tyger för att sy ett T och ett S för att hänga på tjejernas dörrar. T ville välja tyg själv men kom snart fram till att inget tyg passade henne. Lite synd tycker jag eftersom jag hoppades på att få öva på T först. Men så blev det inte. S:et (som ser lite ut som en anka) är klart medan det är osäkert om det kommer att bli något T överhuvudtaget.




Mat har sambon planerat den här veckan så det får han ta ansvar för att dokumentera för framtiden...


Imorgon ska jag ta en fika på stan med min bästis från när jag var liten. Vi har inte setts på flera år så det ska bli jättekul att få höra om hur livet ser ut för henne nu.

1 kommentar:

  1. Det låter verkligen som en hektisk vecka! Skönt att tjejen vuxit som hon ska! Jag funderar på om jag ska orka virka en pläd med mormorsrutor. Har inte kommit fram till om jag har tålamod nog eller inte än..

    SvaraRadera