lördag 11 februari 2012

Plötsligt händer det!

För så där 10 år sedan broderade jag en massa grönsakstavlor. Mamma fick två som har hängt i hennes kök sedan dess. Jag gjorde tre till mig också men sambon talade om att jag bara kunde drömma om att få ha broderade tavlor i köket.

Så i tio år har jag haft mina tre broderier upprullade på en hushållspappersrulle och de har fått hänga med i tre flyttar. Idag har jag och familjen besökt den stora svenska möbeljätten och förutom värmeljus så köpte jag ramar till mina små grönsaker.

Sambon togs lite med överraskning men hjälpte till och med till att hänga tavlorna.












Idag fick femåringen önska lördagsmat. Till allas glädje valde hon räkmackor! Middagen avslutades med mintchokladkaka. MUMS



1 kommentar:

  1. Fina tavlor! Min mormor har också broderade grönsaker på väggen i köket, men de tavlorna har min syster gjort.
    Och mintchokladkaka är ju en ren dröm! Mums!

    SvaraRadera