torsdag 7 januari 2016

Hemmets osnyggaste vrår


Organisera ditt hem på 53 veckor... jo jag är på! Förvaringsdrottningen gör en utmaning för 2016 som alla är vinnare på, att få mer ordning hemma. Årets första utmaning är att sammanställa en attgöralista över vart i hemmet det värsta stöket finns. Inga problem, jag är drottning över attgöralistorna. Får hoppas att uppgifterna längre fram handlar mer om själva verkställandet som jag inte är lika vass på....

Bjuder på dagsfärska bilder från vår tvättstuga som står överst på min lista. Tvättstugan ligget precis vid entrén och dörren dit in står i princip alltid öppen... inte precis det bästa första intrycket om man säger så.

Min lista efter tvättstugan 
klädkammare uppe
klädkammare nere
garaget
lådorna i köket speciellt fem av dem.

Kanske kanske dyker det upp förebilder på dem också. Men mest av allt hoppas jag på att det så småningom kan dyka upp efterbilder med.






6 kommentarer:

  1. Håller med på att organisera. Och tvättstugan är nu faktiskt färdig. Mer finputs kvar som välja färg och handtag. Ett tips är att skippa ho. VI tog bort vår tillfälligt under upprustningen och har inte alls saknat det och det är alltid städat. För nu ställer jag inte längre jordiga krukor och penslar i blöt i väntan på tid då det görs direkt då man inte har ett sånt avlastningsområde. Tidigare kunde det stå i flera veckor. Så hon kommer nog inte att flytta in igen. Eller så är det så fint i tvättstugan nu att jag städar undan det direkt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har planer på att helt flytta tvättstugan till en annan del av huset men behöver göra något för att kunna stå ut så länge. Att ta bort hon tror jag också kan vara en bra lösning för att slippa penslarna och blomkrukorna!

      Radera
  2. Jag känner igen mig. Lätt att samla saker, svårt att göra sig av med. Här är två bra lästips: "Rensa i röran" och "Konsten att städa".

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lästips, tror tyvärr att jag inte kan skylla på att jag inte vet hur, jag har mest svårt att hitta lusten och orken att få det gjort...

      Radera
  3. Hahaha ljuvliga bilder! Högst ovanliga i bloggosfären, till skillnad från IRL. Lycka till med utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är synd att bloggarna inte är lite bättre på att beskriva balansen mellan det vackra och kaoset. Tror att de flesta av oss kämpar med att stå ut i den balansen

      Radera