söndag 17 juni 2012

Plaståterbrukningen

Jag läste någonstans i vintras hur man kan klippa plastpåsar i remsor och sen "fläta" ihop dem till långa snören. Prassliga påsar var det tvunget att vara och jag ägnade några mörka kvällar med att göra ett stort nystan.

Vad jag skulle göra av nystanet hade jag ingen aning om...

Som ni säkert märkt kämpar jag med fem juniteman i HHJaJa´s sommarutmaning och när tema nr fyra var "alla dessa plastpåsar" kände jag att det var läge att ta tag i det där plastnystanet.

Fram åkte virknålen vilken jag fortfarande inte är helt bekant med...




Att virka i plast krävde mer teknikkunskap än jag har men det blev en helt funktionell korg! Den har hamnat i pysselskåpet redan där jag alltid behöver mer förvaring!




Nu har jag klarat av fyra av fem utmaningar. Jag har tidigare återbrukat blommor, frotté och krukor. Nu är det bara de där pinnarna kvar, tror jag vet vad det ska bli men väntar på lite mer grönt ute först....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar