torsdag 15 november 2012

På plats!

Vi är på plats i nya huset sedan någon vecka och idag började bredbandet och telefonen att fungera!!
Vi lever fortfarande lite i flyttkaos och huset är ganska mörkt så här i november. Vi har ett massivt projekt framför oss med att måla mörka furutak vita...

Mitt i allt så fyller T sex år nästa vecka och hon har drömt hela hösten om sitt discokalas som hon vill ha. För mig har det mest skapat ångest att få till kalas mellan flyttlådorna. Min ångest dämpades betydligt när T deklarerade att det skulle serveras kokt korv, glasstårta och popcorn på kalaset. Att vi också har lämnat ett stort allrum helt omöblerat och kartongfritt tror jag kommer vara vår räddning.

Igår skickade vi iväg inbjudan till kalaset. Mitt pysselrum är fortfarande ett stort kaos med alla ouppackade lådor som är kvar. Vi rotade igenom några pyssellådor i tisdags och hittade tillräckligt med saker för lite enklare kort. Inspirationen hittade jag här.





1 kommentar:

  1. Härligt att ni är på plats! Vi räknar med att flytta om cirka två veckor, så vi har allt framför oss... Ska bli roligt att få se huset!

    SvaraRadera